ست اداری

ست اداری چیست ؟

ست اداری یا اوراق اداری همانطور که از نامشان پیداست اوراقی مربوط به ادارات، برای رد و بدل کردن بین موسسات و سازمان های اداری و مکاتبات اداری میباشد. اوراق اداری معمولاً به ۵ دسته تقسیم میشوند : سربرگ – پاکت نامه – کارت ویزیت و …

به مجموعه ای از اوراق با کاغذهایی که در امور اداری و پرسنلی یک موسسه با سازمان اوراق اداری جهت فعالیت های رسمی یا غیررسمی استفاده می گردد، اوراق اداری می گویند. از آنجا که به دلیل زیبایی شناختی و هماهنگی هر بیشتر آن سازمان با برند، بهتر است این اوراق به یکدیگر شبیه و متناسب باهم طراحی و چاپ گردند، به آنها اصطلاحا ست اوراق گفته میشود.

جهت سفارش آنلاین ست اداری به سایت دیوار مراجعه نمایید.

ست اوراق اداری معمولا شامل موارد زیر است :

 – چاپ سربرگ جهت مکاتبه و نگارش نامه های اداری و رسمی.

– چاپ کارت ویزیت جهت معرفی شغل و ارائه راه های تماس با موسسه یا سازمان.

 – چاپ پاکت نامه جهت ارسال مکاتبات یا رد و بدل کردن قراردادها و…

– یادداشت ها جهت یادداشت های غیررسمی


چاپ ست اداری چه مزایایی برای کسب و کار شما دارد؟

چاپ ست اداری همیشه مزایای زیادی برای کسب و کار ها و برند ها داشته است . یکی از این مزایای معرفی برند شرکت ها به مشتریان جدید است . حتما در شرکت‌های بزرگ، ست‌های اداری را دیده‌اید که با نام تجاری و لوگوی شرکت، با رنگ سازمانی مخصوص همان شرکت، طراحی و چاپ شده‌اند. بدون شک، داشتن یک ست اداری منحصر به ‌فرد و اختصاصی، تاثیر بسیار مثبتی در ذهنیت مشتری دارد. حتما تا به حال به این فکر کرده‌اید که برای کسب ‌و کار خود، یک ست اداری شیک تهیه کنید اما شاید در این مورد شک داشته باشید.

شاید فکر کنید که این کار، هزینه‌ی اضافه است و ارزش هزینه کردن ندارد. البته چاپ ست اداری، در الویت کارهای تبلیغاتی شما نیست ولی داشتن آن، تاثیر بسیار مثبتی در کسب و کار دارد. البته در صورتی که به درستی آن را اجرا کنید. مثلا طراحی ست اداری باید طراحی شیک، ساده و جذابی داشته باشد. اطلاعات ضروری مورد نیازتان را در بر بگیرد و کیفیت چاپ ست اداری مناسب باشد. هر کدام از این مراحل، اگر به درستی اجرا شود، تاثیر بسیار مثبتی در نتیجه‌ نهایی کار دارد.

ست اداری یکی از انواع محصولاتی است که می‌توانید برای ارتقای کسب و کار خود از آن استفاده کنید. البته استفاده از آن به نوع کسب و کار شما هم بستگی دارد. ست اداری برای کسب و کارهایی مناسب است که با چاپ پاکت نامه، چاپ سربرگ و موارد این چنینی سر و کار زیادی دارند یا دفاتر بزرگی دارند که نیاز به ست اداری در آنها وجود دارد.   معمولا بسیاری از کسب‌وکارها و شرکت‌ها به چاپ ست اداری اهمیت نمی‌دهند. در حالی که ست اداری می‌تواند یک ابزار بسیار جذاب تبلیغاتی باشد و البته حسنی که دارد، قیمت مناسب آن است. در واقع، با پرداخت هزینه قابل قبولی، می‌توانید تاثیر بسیار مثبتی در مشتری ایجاد کنید که بدون شک در رونق کسب و کارتان موثر است.

۱. شبکه سازی

شبکه سازی یا همراه شدن صاحبان کسب و کارها برای به اشتراک گذاری ایده‌ها و افزایش فرصت‌های کسب و کار، یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر کسب و کار است. فرقی نمی‌کند که در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید و برند شما چقدر بزرگ است. باید برای معرفی خود و ارتقاء کسب‌وکارتان، با دیگر کارآفرینان و همکاران خود ارتباط برقرار کنید. باید در رویدادهای مختلف در زمینه‌ی فعالیت خود شرکت کنید و حتی خودتان چنین رویدادهای برگزار کنید. برای شرکت در این رویدادها، داشتن ست‌های اداری و حتی ارائه‌ی محصولات چاپی با نام تجاری شما به دیگران، تاثیر بسیار مثبتی در ذهنیت همکاران‌تان دارد. این روش، فرصت خوبی برای معرفی خودتان است.


۲. قیمت مناسب

اگر برای تبلیغات و بازاریابی، بودجه کمی در اختیار دارید، جای نگرانی نیست. با چاپ ست اداری، با قیمت بسیار مناسبی می‌توانید نام و نشان برند خود را به دست مشتری برسانید.  چاپ ست اداری نسبت به کمپین‌های پرهزینه تبلیغاتی، قیمت بسیار مناسب و ناچیزی دارد. با پرداخت هزینه کم، از نرخ بالای بازگشت سرمایه بهره‌مند می‌شوید. همچنین، ست اداری، روش خوبی است تا از طریق آن، به مشتریان و همکاران خود نشان دهید که چقدر برای آنها ارزش قائلید.

۳. تقویت برند

چاپ ست اداری یک روش خوب برای تقویت برند است. ست اداری چطور این کار را انجام می‌دهد؟

هر زمان که مشتری با ست اداری شما مواجه می‌شود، روی برند شما به عنوان یک برند حرفه‌ای حساب می‌کند. برای اینکه خودتان به عنوان یک برند عرضه کننده خدمات و محصولات حرفه‌ای ثابت کنید، داشتن ست اداری شیک و جذاب، یکی از اصول اولیه‌ی کاری است.

ست اداری، کاربردهای متعددی دارد. برای انجام کارهای اداری و دفتری کسب و کار خود می‌توانید از آن استفاده کنید و اما کاربرد دوم آن این است که می‌توانید بعضی از اقلام آن مثلا دفترچه‌های یادداشت را به عنوان یکی از هدایای تبلیغاتی به مشتریان خود بدهید.

۴. ایجاد اطمینان

مشتریان و مخاطبان، وقتی ست اداری شما و برندتان را همه‌جا می بینند، بهتر می‌توانند به شما اطمینان کنند. زیرا چاپ ست اداری، نشان می‌دهد که برای برند خود اهمیت قائلید و طبیعتا برندی که برای ست اداری و تبلیغات، هزینه می‌کند، برای کیفیت خدمات خود نیز برنامه‌های ویژه‌ای دارد.

هر چقدر که ست اداری شما کیفیت و طراحی جذاب‌تری داشته باشد، تاثیرگذاری آن بیشتر است. هر چقدر مفیدتر و پرکاربردتر باشد، مدت طولانی‌تری دست مخاطبان باقی می‌ماند.

مثلا دفترچه یادداشتی را تصور کنید که به عنوان هدیه تبلیغاتی به مخاطبان داده‌اید. اگر سطح وسیعی از برگه‌های این دفترچه یادداشت، پر از آمار و ارقام و لوگو و طراحی‌های عجیب و غریب باشد، عملا جای خالی برای استفاده کردن ندارد و به کار مخاطب نمی‌آید. بنابراین در چاپ و طراحی ست اداری، دقت کنید و کار را به متخصصان بسپارید.

۵. تاثیر مثبت در اولین برخورد

همیشه اولین برخورد، مهم‌ترین برخورد است. بسیاری از افراد با توجه به اولین برخوردی که با یک برند دارند، در مورد آن تصمیم می‌گیرند. اگر در موجهه با مشتریان، مخاطبان و همکاران خود، تصویر مثبت و حرفه‌ای ارائه کنید، در تصمیم‌گیری آنها برای خرید، همکاری و سرمایه‌گذاری، تاثیر بسیار مثبتی دارد.

مطمئنا همه‌ی این ویژگی‌های مثبت استفاده از ست اداری، شما را قانع می‌کند که برای چاپ و استفاده از آن قانع شوید.


چرا به کارگیری از ست اداری برای هر اداره دارای اهمیت می‌باشد

مکاتبات اداری را میتوان از مهمترین ابزارهای اداری برای ساخت رابطه و تعامل با نهاد های دیگر به شمار برد. استفاده از ست اداری و چاپ ست اداری مثل چاپ کارت ویزیت یا چاپ سربرگ و چاپ پاکت نامه یکی از مهمترین عوامل برای سازمان ما برای ایجاد رابطه با دیگر سازمان ها به شمار میرود و از اهمیت ویژه ای برخوردار می‌باشد.


انواع ست اداری ، طراحی و چاپ

انواع ست اداری ، طراحی و چاپ

انواع ست اداری

ست اداری به طور کلی انواع گوناگونی را شامل می شود و با توجه به سفارش مخاطب می تواند تغییر نماید. اغلب اقلامی که در مقاله ست اداری و اقلام آن به آن اشاره شد می توانند در سفارش اختصاصی مطرح گردند و پس از مهیا شدن در اختیار سفارش دهنده قرار گیرند. اما انواع ست اداری که در فرم عمومی بسته می شوند با توجه به ظرفیت و اندازه های کاغذ مادر تعیین و دسته بندی می شوند. به طور نمونه اغلب ست های اداری روی کاغذهای A2 یا B2 بسته می شوند که دارای سایز ۴۵×۶۰ و ۵۰×۷۰ سانتی متر می باشند. کاغذ A2 چهار برابر کاغذ A4 می باشد و می توان از هر برگ آن ۴ سربرگ با سایز A4 به دست آورد. هنگامی که یک ست اداری در فرم عمومی روی دستگاه چاپ بسته می شود، شامل هزار عدد کاغذ A2 می باشد.

با توجه شرایط کورنا انواع ست اداری را از تبلیغات اینترنتی خریداری کنید.

در واقع با هر دستگاه چاپ و استفاده از یک فرم کاغذ A2 می توان چهار هزار عدد سربرگ A4 چاپ نمود. حال به جای این تعداد سربرگ می-توان پاکت، کاغذ یادداشت و سربرگ در سایز A5 جایگزین آن نمود. به طور نمونه هر سربرگ  A4 قابل جایگزینی با دو سربرگ A5 می باشد. کانون آگهی و تبلیغات صبح آگهی انواع ست اداری در فرم عمومی را به گونه های متنوعی ارائه می نماید که عبارتند از:

انواع ست اداری در فرم عمومی
  1. ست اداری سری اول (۲۰۰۰ عدد سربرگ A5 و ۲۰۰۰  عدد سربرگ A4 و ۱۰۰۰ عدد پاکت ملخی)
  2. ست اداری سری دوم (۳۰۰۰ عدد سربرگ A4 و ۱۰۰۰ عدد پاکت ملخی)
  3. ست اداری سری سوم (۱۰۰۰ عدد سربرگ A4 و ۱۰۰۰ عدد پاکت A4 و ۱۰۰۰ عدد پاکت ملخی)
  4. ست اداری سری چهارم (۲۰۰۰ عدد سربرگ A5 و ۱۰۰۰  عدد سربرگ A4 و ۱۰۰۰ عدد پاکت A4)
  5. ست اداری سری پنجم (۱۰۰۰ سربرگ A5 و ۱۰۰۰ سربرگ A4 و ۲۰۰۰ یادداشت A6 و ۱۰۰۰ پاکت A4)
  6. و …

طراحی ست اداری

در طراحی ست اداری نکاتی وجود دارد که رعایت آن ها لازم می باشد و عدم توجه به آن ها مشکلاتی در فرایند چاپ ست اداری به وجود خواهد آورد. کانون آگهی و تبلیغات صبح آگهی با تجربه ی بالایی که در زمینه چاپ ست اداری و انواع محصولات چاپ افست و دیجیتال دارا می باشد، به مخاطبان و مشتریان خود اطمینان خاطر می دهد که تمامی نکات لازم در طراحی و چاپ انواع ست اداری به درستی در این کانون رعایت می-گردد. با این حال با ذکر این نکات در این مقاله قصد داریم مخاطب خود را بیش از گذشته با عوامل تاثیرگذار در چاپ ست های اداری آشنا نماییم.

در تمامی فرایند های چاپی قبل از هر چیز لازم است طرح یا تصویر مطلوب جهت چاپ را تهیه نماییم. در واقع هیچ چاپی صورت نمی گیرد اگر طرح اولیه ای وجود نداشته باشد. بنابراین آماده سازی طرح و طراحی آن اولین قدم در زمینه چاپ ست اداری می باشد. در طراحی ست اداری به اطلاعات و داده های خامی نیاز می باشد که پس از تهیه آن ها کار طراحی آغاز می گردد. مهمترین این داده ها عبارتند از:

  1. لوگو شرکت یا سازمان سفارش دهنده
  2. رنگ سازمانی شرکت سفارش دهنده
  3. انواع ست ادری مطلوب سفارش دهنده
  4. و …

لوگو و رنگ سازمان

هر یک از داده های فوق الذکر در طراحی انواع ست اداری تاثیرگذار می باشند و طراح لازم است قبل از آغاز طراحی از صحت این اطلاعات اطمینان حاصل نماید. نام، برند و لوگوی هر سازمانی لازم است در سربرگ و پاکت نامه های آن ها درج گردد تا هویت آن شرکت را به مخاطب بشناساند. علاوه بر آن رنگ سازمانی تاثیر زیادی در ذهن مخاطب می گذارد و مخاطب با دیدن آن رنگ به یاد سازمان و برند شما می افتد لذا توجه به رنگ سازمانی در طراحی ست اداری بسیار حائز اهمیت می باشد. به طور کلی طراحی انواع ست اداری ریزه کاری های فنی ای دارند که برخی از آن ها عبارتند از:

  1. استفاده محدود از رنگ ها
  2. قرار دادن فضای کافی برای نوشته ها
  3. ساده و شکیل بودن طرح
  4. تنوع و منحصر به فردی طرح
  5. استفاده از خدمات برجسته مانند طلاکوب و …
  6. و …

رعایت و توجه به هر یک از این ریزه کاری ها موجب می شود ست اداری ای که طراحی می نمایید دارای طرحی بهتر و شکیل تر گردد.

کاغذ ست اداری

در انواع ست اداری که در فرم عمومی در کانون صبح آگهی به چاپ می رسند از کاغذ های کتان و تحریر استفاده می شود. در مقاله کاربرد و انواع کاغذ با این کاغذ ها آشنا شدیم و به معرفی آن ها پرداختیم. در این مقاله تنها اشاره ای مختصر به این کاغذ ها کفایت می نماید. علاوه بر این دو کاغذ می توان ست های اداری را با کاغذ های دیگری نیز به چاپ رساند که در صورت تمایل سفارش دهنده می تواند با مراجعه به این کانون یا برقراری ارتباط اقدام به ثبت سفارش انواع ست اداری در فرم اختصاصی نماید. به طور کلی ست های اداری پس از طراحی به روی یکی از کاغذ های زیر به چاپ می رسند:

  1. کاغذ تحریر
  2. کاغذ گلاسه
  3. کاغذ خود کپی
  4. کاغذ کتان
  5. و …

کاغذ تحریر

یکی از مناسب ترین انواع کاغذ جهت چاپ و تهیه ست اداری کاغذ تحریر ۸۰ گرم می باشد این کاغذ جهت چاپ در پرینتر بسیار مناسب می-باشد. کاغذ تحریر به طور کلی در گرماژ های ۷۰ تا ۱۲۰ گرم تولید می شود و از آن در چاپ انواع ست اداری استفاده می شود. این کاغذ همان کاغذی می باشد که عموم مردم با نام A4 می شناسند.

کاغذ گلاسه

کاغذ گلاسه دارای لایه ای روغنی در یک رو یا هر دو روی آن می باشد که باعث می شود چاپ بر روی آن از کیفیت و شفافیت بهتری برخوردار گردد. این کاغذ غالبا جهت چاپ پوستر، کارت ویزیت و کارهای رنگی مورد استفاده قرار می گیرد. از این کاغذ همچنین جهت چاپ پاکت و سربرگ استفاده می شود. کاغذ گلاسه در گرماژ های گوناگونی تولید می شود اما برای چاپ سربرگ بهتر است از گرماژ های پایین آن استفاده شود در حالی که برای چاپ کارت ویزیت گرماژ های بالاتر مناسب تر می باشند.

کاغذ خود کپی

این کاغذ دارای پوششی شیمیایی می باشد که باعث می شود کاغذ مذکور خاصیت کاربنی بگیرد و از آن جهت تکثیر یک نوشته در چند برگه استفاده می شود. نمونه بارز استفاده از کاغذ خود کپی در سربرگ هایی می باشد که به آن ها نسخه پزشکی یا فاکتور می گویند. زمانی که پزشک نسخه ای می نویسد لازم است در چند صفحه به ثبت برسد لذا استفاده از کاغذ خود کپی سرعت و دقت کار آن ها را افزایش می دهد. کاغذ خود کپی مناسب ترین کاغذ جهت فاکتور ها و نسخه ی پزشکان می باشد. این کاغذ از جنس تحریر با گرماژ بسیار پایین می باشد و غالبا در چند لایه و به صورت سرچسب تولید می شوند.

کاغذ کتان

کاغذ کتان یکی از کاغذ هایی می باشد که جهت چاپ انواع ست اداری بسیار مناسب می باشد. کانون آگهی و تبلیغات صبح آگهی از کاغذ کتان ۱۲۰ گرم در چاپ ست اداری در فرم عمومی استفاده می نماید. این کاغذ از مقاومت خوبی برخوردار می باشد و از لحاظ ظاهری نیز بسیار شکیل می باشد.