چند ایده خلاقانه در طراحی ست اداری

از دوران ویکتوریا، ست اداری بخش مهمی از آداب اجتماعی صحیح است. طراحی ست اداری معمولا شامل سربرگ، کارت ویزیت، پاکت نامه، اوراق اداری،کارت پرسنلی، فاکتور، قبض و… میباشد. هدف اصلی طراحی  یک ست اداری، یک برندسازی جذاب در سرتاسر شرکت است. همانطور که میدانیم هویت سازمانی رکن اصلی هر شرکت است و یک طراحی ست اداری جذاب است که هویت سازمانی را تجلی میبخشد. برای داشتن یک ست اداری منحصر بفرد، عناصری مانند رنگ سازمانی، لوگو، شعار سازمان، آدرس و فونت مناسب استفاده میشود تا اجزای ست انسجام و هماهنگی داشته باشند. به خاطر داشته باشید که تمامی اجزای اوراق اداری شما بارها و بارها توسط مشتریان رصد میشود. پس صرف هزینه روی طراحی ست اداری شرکت شمارا در دستیابی به اهدافتان یاری میکند. از دید زیبایی شناختی و هماهنگی بیشتر پیشنهاد میکنیم اوراق اداری، وبسایت و تم شرکت باهم طراحی و چاپ شوند.

همانطور که پیشتر گفتیم ست اداری شامل موارد زیر است:

سربرگ:

سربرگ یکی از اجزای ست اداری است که برای ایجاد ارتباط  بوسیله نامه بین شرکت ها استفاده میشود.

پاکت نامه :

پاکت نامه برای مرسولات و نامه های اداری استفاده میشود.

کارت ویزیت:

کارتی که برای معرفی شرکت و سازمان ها به مشتریان است و حاوی اطلاعات ارتباطی یک فرد یا مجموعه است.

کاغذ یادداشت:

برای یادداشت های غیرضروری روی کاغذ های پرت استفاده میشود.

در این مقاله  ایده های خلاقانه ست اداری را بررسی میکنیم:

Agrovida

agrovida

Viper Tools Identity Package

طراحی ست اداری جذاب

Kempeli

طراحی ست اداری kempeli

Oak Long Bar + Kitchen

طراحی ست اداری برای آشپزخانه

Vistas Revisor

طراحی ست اداری ساده


 برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید

چرا به کارگیری از ست اداری برای هر اداره دارای اهمیت می‌باشد

چرا به کارگیری از ست اداری برای هر اداره دارای اهمیت می‌باشد

مکاتبات اداری را میتوان از مهمترین ابزارهای اداری برای ساخت رابطه و تعامل با نهاد های دیگر به شمار برد. استفاده از ست اداری و چاپ ست اداری مثل چاپ کارت ویزیت یا چاپ سربرگ و چاپ پاکت نامه یکی از مهمترین عوامل برای سازمان ما برای ایجاد رابطه با دیگر سازمان ها به شمار میرود و از اهمیت ویژه ای برخوردار می‌باشد.

داشتن نام‌ و‌ نشان بصری برای مکاتبات یکی از مهمترین عوامل به شمار می رود. مهم‌ترین مولفه ی تولید نام‌ و ‌نشان بصری، طراحی و چاپ سربرگ و چاپ ست اداری برای هر سازمان می باشد. ست اداری دربرگیرنده سربرگ، پاکت، کارت ویزیت، کاغذ یادداشت و… . هست.

ست های اداری بصورت یکدست و هماهنگ با طرح سازمانی پباده سازی می شود . درحال حاضر این سوال مطرح است که چرا به کارگیری از ست اداری برای هر اداره دارای اهمیت می‌باشد

زمانی که شما کارت ویزیت خود را به یکی از مشتریان جدید یا قدیمی خود می دهید، وی از شما یک کارت ویزیت کوچک نزد خود دارد که طراحی کارت ویزیت اگر جالب باشید و یا قرار باشید با شما در تماس باشد همیشه آن را به همراه خود دارد. باید در طراحی کارت ویزیت دقت خاصی داشته باشید که مشتریان شما کارت ویزیت شما را نتنها پیش خود نگه دارند بلکه به عنوان کارت ویزیت خلاقانه آن را به دوستان خود نشان داده و مشتریان جدید کسب کنید .

هنگامی که شما طومار ای را برای سازمانی دیگر ارسال یا این که فاکس میکنید، سربرگ و یا این که پاکت شما فارغ از نیاز به توضیحات شفاهی و یا این که کتبی می تواند داده ها متعددی را منتقل نماید . اطلاعاتی که احتمال دارد در شرایطی که در وضعیت معمولی قصد انتقال آن را داشتید، به توضیحات کتبی و شفاهی متعددی احتیاج بود .

وقتی که شما از ست اداری خاص گروه ی خویش به کارگیری می کنید، به اشخاصی که با شما در تعامل می‌باشند اعلام میکنید که ما تیم ای قانونی و دارنده شخصیت سازمانی هستیم، در عمل خویش ماهر هستیم، به جزئیات اهمیت میدهیم و برای مشتریان خویش بها قائلیم .

مخاطب شما هر دفعه که با شما در حالا مکاتبه است، مارک و طراحی لوگو شما ‌را مشاهده می نماید و تردید نکنید که مارک و لوگوی شما در ذهن مخاطب نقش می بندد و این خویش موهبتی است که در بازار رقابتی روز اهمیت فراوان برخوردار ‌است .

هر مورد از اقلام ست اداری شما می‌تواند نقش یک ابزار تبلیغاتی را برای شما ایفا نماید این ست های اداری در بعضی مواقع قیمت بالایی برای اداره ها و سازمان ها به ارمغان می آورد که پیشنهاد می شود برای کم کردن هزینه ها از برگه های یادداشت که لوگو و نشانی شما بر روی آن درج شده است و می تواند به راحتی برای شما مشتریانی را جذب نماید، در حالتی‌ که می خواستید برای تبلیغات هزینه نمایید، استفاده کنید.

چاپ ست اداری روی کاغذ تحریر چگونه انجام می‌شود ؟ 

چاپ ست اداری تحریر را میتوان از مرسوم ترین ست های اداری برای چاپ نامید. قیمت چاپ ست اداری تحربر ۸۰ گرمی و ۱۰۰ گرمی در مقایسه با چاپ ست اداری کتان ارزانتر است و برای کسب و کارهای که ابتدای شروع فعالیت خود هستند و توان مالی زیادی برای تبلیغات خود (بوسیله چاپ ست اداری) ندارند استفاده از چاپ ست اداری تحریر ۸۰ گرمی به آن ها هم پیشنهاد میشود. بسیاری از شرکت ها هم برای اینکه ست اداری با ضخامت زیاد داشته باشند از کاغذ تحریر ۱۲۰ گرمی برای چاپ ست اداری خود استفاده می کنند.

معمولی ترین نوع کاغذ مصرفی در بازار که بیشتر در گراماژ ۷۰ الی ۹۰ گرم استفاده میگردد . سطح آن هیچگونه پوشش اضافی ندارد.

کاغذ تحریر همان است که در چاپ کتاب استفاده های زیادی دارد . این کاغذ همانند کاغذ چاپ روزنامه از خمیرهای مکانیکی ساخته می شود با این تفاوت که برای بالا بردن سطح ظاهری و کیفیت پذیری چاپ بالاتر بر روی آن درجات مختلفی از آهار زنی و پوشش دهی پیاده می شود.

کاغذ تحریر بر اساس مطالبی که قرار است رویش چاپ بشود در کیفیت متغیر است. مثلا برای چاپ کتاب های جیبی ارزان قیمت از کاغذ های کالیبر استفاده می شود که سنگین تر از موارد مشابه است یا مجلات معمولی که در ساخت کاغذشان از ۵۰ درصد خمیر مکانیکی استفاده می شود که در بعد از ساخت اولیه پوششی بر آن نهاده شده و براق سازی می شود تا یک سطح سفید و خوب برای چاپ به دست دهد.

کاغذهایی که معمولاً برای چاپ به روش افست و برای تهیه سربرگ از آن ها استفاده می شود و برای نوشتن با خودکار مناسب می باشد. در ساخت این کاغذ از خمیر چوب استفاده می شود، اما به جای استفاده از روش مکانیکی، روش شیمایی تولید می کنند مقدار خمیر شیمیایی مصرفی در این روش تقریبا ۹۰ درصد است.

این نوع کاغذ از استحکام و رنگ خوبی برخوردار است و عموما به عنوان کاغذ تحریر، کاغذ فتوکپی و عموم مجله استفاده می شود. این نوع کاغذ را باید در ردیف کاغذهای سبک و مناسب برای سربرگ های اداری، تحریر و تایپ دانست. گرماژ معمول کاغذ های تحریر معمولا  از ۷۰ گرم تا ۱۰۰ گرم را می باشند.

چاپ ست اداری روی کاغذ کتان چگونه انجام می‌شود ؟ 

چاپ ست اداری کتان ۱۲۰ گرمی یکی از متداول ترین انواع چاپ ست اداری می باشد. قیمت چاپ ست اداری کتان گرانتر از چاپ ست اداری تحریر می باشد و در مقایسه با آن ست اداری با کلاس تری به حساب می آید. اغلب شرکت های حرفه ای و لوکس تر از ست اداری کتان برای معرفی کسب و کارشان بوسیله ست اداری استفاده می کنند. چاپ ست اداری کتان برای همه مشتریان به صرفه نیست چون استفاده از چاپ ست اداری کتان بعنوان ست اداری پیش فرض نمیتواند انتخاب درستی برای کسب و کارهای با سرمایه کم برای تبلیغات باشد.


 برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید